Dünyanın İlk 3D Güç Oyunu Teknolojisi Kickstarter’da Kitle Fonlaması Kampanyası Başlatıyor

Paddington Sidney banliyösünde teraslı bir evin arka bahçesinde, dünyanın ilk direnç kullanırken harcanan enerjiyi ölçen oyun sistemi geliştirilmektedir. Arkasındaki girişim The Realm, büyük bir vizyonu olan küçük bir takım.

 

Çoğu, KOR-FX gibi 4D titreşim elemanlarını birleştirerek, ve Myo gibi kas kontrolü kullanarak oyunu daha gerçek hayata benzer yapmaya çalıştı. Ancak hiçbiri, oyunda fiziksel olarak gerçek hissetmek için direnç avantajından faydalanmadı.

 

Belden ellerinize bağlanan iki direnç bandıyla, gövde etrafındaki bir yelek üzerine bağlanarak çalışır. El sallama, kaldırma, yumruklama veya tutma gibi el ve kol hareketleri, hareket ettirme hızınızla ve mesafenizle kontrol edilir. Daha sert ve hızlı, oyunda da daha sert ve hızlı anlamına gelir.

 

Kickstarter’da 9,522 destekçi tarafından 2.4 milyon dolardan fazlasını toplayan devrim niteliğindeki Oculus Rift sanal gerçeklik gözlüğü gibi, The Realm platformdaki ilk 160 bin dolarlık yatırımını kitle fonlaması yapmayı amaçlamaktadır. Eğer hedefe ulaşılırsa, The Realm, yaratıcı geliştiriciler için 600 tane Yazılım Geliştirme Kiti (SDK) üretebilecek. Eğer fon hedefi aşılırsa, takım sistemi tamamlamak için, bacak direnç bantlarını ilk kez görücüye çıkarma sürecini hızlandıracak. Yayından itibaren, Kickstarter’daki lansmanın ilk bir kaç saati içerisinde, proje 10 destekçiden 1,223 Avustralya doları topladı.

 

 

http://youtu.be/pdZYyTL0Szo

 

 

Realm sistemi, tamamen modüler olarak tasarlanmıştır, yani direnç bantları farklı güçler için değiştirilebilir, ve silahlar gibi ek aksesuarlar takılabilir. Sistem, toplam sanal gerçeklik deneyimini arttırmak için Oculus Rift ile entegre edilebilir.

 

The Realm’ın kullanım senaryoları neredeyse sınırsızdır. Sadece elinizde kumanda ile oynamaktansa, vücudunuz tam anlamıyla kumandanın kendisi olur. Tüm vücudunuzu oyuna dahil ederek, oyunun içine daha çok daldığınızı hissedebilir ve daha çok eğlenebilirsiniz. Sanal dünya ile gerçek dünyaya bağlandığı ve asıl fiziksel gerilimin benzerini yaptığı için, The Realm, sağlık ve zindelik kategorisi ile doğal uyum sağlar.

 

Aslında, sistem, İngiltere’deki Teeside Üniversitesi tarafından yapılan altı yıllık araştırma ve geliştirme sonucu ortaya çıkmıştır. Profesör Ian Spears, metabolik hastalıklar açısından yüksek risk altında olan kişiler için bir sağlık müdahalesi olarak kullanılacak bir şey yaratmak istemiştir. Sistem Üniversite denemeleri ile gerçekleştirilmiş, ve sistemi kullanmanın obezite, kalp hastalıkları ve insüline bağımlı olmayan diyabet gibi metabolik hastalıklarla mücadeleye yardımcı olabileceğini doğrulayan incelemeden geçmiş verilere sahiptir. Bir darbe veya omuz rekonstrüksiyonundan sonra, rehabilitasyon için de test edilmektedir.  Sistemi kullanmanın sağlık üzerindeki etkileri konusunda Doktora Tezini yazan, The Realm ekibinin kurucu ortağı ve çekirdek geliştiricisidir. Sistemin, “Harcanan enerjinin ölçülmesi için yöntem ve aygıt” için patent başvurusu yapılmıştır.

 

Amerikan Kalp Vakfı‘na göre, yaklaşık üç Amerikan çocuk veya gençten biri, aşırı kilolu veya obezdir.  Bu oran son otuz yılda üç katına çıkmıştır. Avustralya’da da haberler bunun kadar kötüdür. Bugün, ondört milyondan fazla Avustralyalı aşırı kilolu veya obezdir, yani bu dört çocuktan biri anlamına gelmektedir. Günümüzdeki eğilimlerden yola çıkılarak, bugünkü küçük çocukların 20 yaşına geldiklerinde, sadece obezite nedeniyle, daha önceki nesillerden daha kısa bir yaşam süresi ortalaması olacağı tahmin edilmektedir. Çoğu sağlık uzmanı, elektronik cihazlara bağımlı olmaktan kaynaklanan yeterince egzersiz yapmama durumunun meydana getirdiği gittikçe artan hareketsiz yaşam tarzını suçlamaktadır.

 

“Teknoloji için vizyonumuz, çocukların sağlığını ve zindeliğini ekran tabanlı oyunlar oynayarak eğlenirken geliştirmektir. Çocuklarımın dışarıda da koşturarak oynamalarını yine de istiyorum, ama ekran-tabanlı oyunların var olmaya devam edeceğini kabullenmemiz gerekir, ve eğer o ekrana zindelikle ilgili bir fayda eklemenin bir yolu varsa, o zaman o iyi bir şey olur.” demiştir The Realm’ın kurucu ortağı Matt Long.

 

Bu nedenle, Minecraft’ı veya shooter tarzı oyunları parmaklarıyla oynamak yerine, çocuklar kalkıp vücutlarıyla iyi bir egzersiz yapabilir ve aynı zamanda eğlenebilirler. Elbette eğlence sadece çocuklar ile sınırlı değildir. Sistemi, zombilerin kılıçla dilimlenerek öldürüldüğü bir zombi öldürme oyunu ve aparkatların, kancaların ve eğilmelerin birlikte kullanıldığı bir boks oyunu oynayarak test ettim. Birkaç dakika sonra, kalp atışlarım birden yükseldi ve terlemeye başladım. Bir arkadaşla veya başka ülkedeki bir yabancıyla rekabetçi bir şekilde oynamanın ne kadar eğlenceli olabileceğini hayal edebilirsiniz.

“Video oyunları oynamanın sağlıklı bir yolu olmasının yanı sıra, sistem, kullanıcılara sağlıkları ve zindelikleri ile ilgili piyasadaki diğer ürünlerden daha doğru ve detaylı bir resim vererek, onların daha geniş bir yelpazede biyometrik veri yakalamasını sağlayacaktır.” diyor Long.

 

Projeyi Kickstarter’da destekleyen ve kiti alan geliştiriciler, teste ve onun için uygulamalar geliştirmeye ilk başlayacak olan kişiler olacaklar. Yazılım Unity üzerinde geliştirildi, yani uygulamalar, insanların dışarıda oynamasına olanak veren iPhone’lar ve Android telefonların yanı sıra, televizyonlarda, Xbox’ta oynanabilir.

 

Bu makale Jason Lim’in 18 Şubat 2015 tarihinde forbes.com’da yayınlanan yazısından çevrilmiştir.

 

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*